Algemene voorwaarden
1. Algemeen
• Voetzorg De Meern is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 92422691 en aangesloten bij PROVOET.
• Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg De Meern en een cliënt waarop Voetzorg De Meern deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Diensten
• Voetzorg De Meern zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Voetzorg De Meern zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
• Bij verhindering dient de cliënt deze z.s.m. – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Voetzorg De Meern door te geven. Dit kan telefonisch of via Whatsapp op nummer 06 30 91 92 17 of per mail op info@ambulantpedicuremelanie.nl.
• Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan zal Voetzorg De Meern (na contact hierover) de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen.
• Bij verhindering van de afspraak door Voetzorg De Meern, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan de cliënt te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van tevoren.
• Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Werkplek
• De cliënt zorgt voor een veilige werkomgeving voor Voetzorg De Meern hetgeen inhoudt dat er geen jonge kinderen en/of huisdieren in de buurt zijn van de werkplek tijdens de behandeling. (Ambulant)
• De cliënt is aansprakelijk voor toegebrachte schade aan instrumenten en/of materialen van Voetzorg De Meern wanneer bovenstaand niet wordt opgevolgd.
5. Tarieven en betaling
• Voetzorg De Meern vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website van de praktijk. De gemelde tarieven zijn inclusief 21% btw.
• De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de instrumentele behandeling en eventuele producten, contant, per pin of betaalverzoek te voldoen.
6. Persoonsgegevens en privacy
• De cliënt voorziet Voetzorg De Meern in overleg tijdens het eerste consult van alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening. De persoonlijke gegevens worden door Voetzorg De Meern opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandelt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
• Voetzorg De Meern kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
7. Geheimhouding
• Voetzorg De Meern is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt verstrekt tijdens een behandeling.
8. Garantie
• Voetzorg De Meern geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
o de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
o de cliënt verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd.
o de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
9. Klachten
• Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of over producten, moet deze z.s.m., doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Voetzorg De Meern.
• Voetzorg De Meern zal de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht een adequaat antwoord geven. Indien de klacht gegrond is zal Voetzorg De Meern de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Voetzorg De Meern en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan
de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
10. Recht
• Op elke overeenkomst tussen Voetzorg De Meern en cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.
februari 2024